Kako jednostavno pobetiti stres?

Da li ste pod stresom? Pa naravno da je odgovor potvrdan jer savremeni način života diktira ubrzani tempo koji dovodi do iscrpljenosti organizma a stres koji se pritom sakuplja u organizmu može izazvati razne poremećaje. Loša vest je da dugotrajna izloženost stresu može dovesti do posledica poput povišenog pritiska, smanjenja koncentracije, gastritisa, mučnine, gubitka apetita i depresije a sve to utiče na privatni i društveni zivot.

                Pa kako se osloboditi stresa na što prirodniji način?

                Opustite se, Vi to zaslužujete! Odvojite pet minuta u toku dana, sedite ispravljenih leđa i zatvorite oči i dišite lagano, ujednačenim tempom. Ukoliko Vam misli lutaju ka ne baš opuštajućim temama možete se poslužiti trikom brojanja. Pri svakom udahu brojte ujednačenim tempom do pet, zadržite dah isto toliko trenutaka i izdahnite takođe brojeći do pet.

                Smejte se! Onaj iskreni, glasni smeh od koga zaboli stomak ne samo da trenutno popravlja mentalno stanje već snižava nivo kortizola, hormona stresa i podstiče endorfin u mozgu što je direktan put ka boljem raspoloženju.

                Pokrenite se. Ne mora da bude u pitanju neki agresivni trenig u teretani. Dovoljno je da prošetate po lepom vremenu, odete na jogu ili provozate bicikl. Malo svežeg vazduha i odvajanje od telefona, televizora ili kompjutera itekako opuštajuće deluje.

                Nabavite psa.  Time ćete dobiti razlog više da izađete napolje i prošetate ali je takođe zagarantovano svakodnevno igranje i uzvraćena ljubav.

                Putujte. Promena mesta, upoznavanje novih gradova, ljudi ili običaja, sve to čini da se osećate zadovoljno i rasterećeno. Naravno, nisu svi u mogućnosti da priušte neka daleka putovanja ali dovoljno je da obiđete neke neistražene stare ulice u Vašem gradu ili posetite novi bar ili restoran, toga bar ima sve više.

                Nakon jedne takve štenje napravite kod kuće toplu kupku sa aromatičnim uljima, spremite neki biljni opuštajući čaj i, naravno, ne zaboravite sveće.

                Pronadjite hobi. Možda Vam se čini da ste prezauzeti za tako nešto i da je nemoguće pronaći slobodno vreme za to ali upravo takav stav i dovodi do stresa. Dovoljno je da odvojite 15 minuta dnevno da se posvetite samo sebi. Pišite, bavite se baštovanstvom, slikajte, pravite makete... uostalom Vi najbolje znate šta volite i šta Vas opušta.

                Provedite vreme sa nekim ko Vas inspiriše i pozitivno utiče na Vas. Kada osetite da ste pod stresom izuzetno prija razgovor sa osobom koja ume da Vas sasluša i koja uliva osećaj sigurnosti i razumevanja. Nije potrebno da ta osoba traži rešenje za sve Vaše „probleme“, dovoljno je samo da ume strpljivo i posvećeno da sluša. Ukoliko imate dovoljno poverenja u nju ne ustručavajte se ispoljavanja emocija bilo kakve vrste, smejte se, pričajte, plačite, ona će sigurno imati razumevanja za sve Vaše „bubice“. Pokušajte zajedničkim snagama da prihvatite trenutnu situaciju, bol ili problem koji Vas muči. Time ćete umanjiti konstantnu pojavu misli koje vas podsećaju na isto i time povećavaju nivo stresa.

                Rasporedite vreme kvalitetno. Loša organizacija može poprilično doprineti povećanju nivoa stresa. Kada ste rastrzani u gomili obaveza sasvim je logično da nećete uspeti sa smirenošću da isplivate iz svega. Nemojte se previše posvećivati manje bitnim svarima u toku dana. Razvrstajte obaveze i posvetite se prvo onim sa najvećim prioritetom. Podelite odgovornost sa nekim. Ne morate baš sve sami da uradite kod kuće ili na poslu. Sigurno postoji barem deo koji možete poveriti nekome a da time Vi dobijete ekstra vreme za obavljanje ostatka obaveza ili, pak, za kratku pauzu i opuštanje.

                Sastavite svoju antistres plejlistu. Lagani tonovi u vazduhu deluju opuštajuće kao prva pomoć pre ili nakon napornog sastanka, u saobraćajnoj gužvi ili na kraju dana kao zamena za društvene mreže gde mnogo toga ume da nas uznemiri ili rastuži.

                Na kraju dana prelistajte u mislima sve pozitivno što ste tog dana videli, čuli i doziveli ili sve lepo što Vas čeka sutradan i čemu se radujete. Još ako se malo potrudite i te pozitivne misli ukombinujete sa laganim istezanjem u pidžami neposredno pred san, time ne ostavljate ni trunku prostora stresu i nesanici.